Monday, December 28, 2009

Sarjan !

"Satu cerita lama yang mengisahkan seorang prebet dengan sarjan yang terkenal garang.

SARJAN : Kenapa kamu ni aku tengok tercungap-cungap sahaja.

PREBET : Saya nak buat laporan Sarjannn..!

SARJAN : Laporan apa?????



PREBET : Tadi masa saya membuat rondaan kat tepi sungai saya lihat sekumpulan komunis sedang mandi-manda Sarjan.

SARJAN : Komunis??? berapa orang???

PREBET : Tiga orang.

SARJAN : Habis kamu tembak tak?

PREBET : Saya tak sampai hati Sarjan

SARJAN : Tak sampai hati???? Bodoh...! apa guna kau jadi askar????? Tak guna!!!!

PREBET : Semua komunis tadi perempuan Sarjan.

SARJAN : Perempuan??? Emmm...! Biar aku yang uruskan. Kau tunggu sini, biar aku pergi intai dulu!!!!

PREBET : ???????

No comments:

Post a Comment

Anda rasa blog ni best? Rate