Saturday, December 5, 2009

Kita Serupa

Di suatu petang, dekat2 nak masuk waktu Asar, Ada la sekor lembu sedang lepak bersama tuannya.


Lembu : Sebenarnya tuan, kita nie sama saja?
Orang : Mana boleh? Kau kan lembu aku orang..
Lembu : Tak... Kita nie sama saja..
Orang : Mana boleh sama, kau makan rumput! Aku makan nasi?
Lembu : Percayalah tuan, kita serupa!
Orang : Kau jangan buat aku marah lembu..! Kau kaki empat, aku ada 2 je. Kau tak kawin, tapi aku kawin. Kau berak tak basuh, tapi aku basuh.. Macam mana kau bleh kata kita nie sama???


Tiba-tiba azan Asar pun dilaungkan?


Lembu : Bunyi apa tu tuan..?
Orang : Bunyi orang azan la..
Lembu : Azan tu apa?
Orang : Azan tu maknanya waktu sembahyang Asar dah masuk. Jadi bilal laungkan azan untuk mengajak orang pegi sembahyangla...
Lembu : Ooo!! Macam tu. Habis tuan tak pegi sembahyang ker?
Orang : Err,.. Tak la!!?Aku tak bawa kain sarung la.. Suar aku kotor niee..
Lembu : Pasai tu la aku kata kita nie sama je, tuan. Orang ajak pegi semayang tuan tak pegi. Aku lembu pun tak semayang..Sama la tu.. Aku lembu tuan pun lembu jugak.. dua-dua tak semayang..!!!



AWAS: Jangan kita di 'lembu-lembu' kan oleh lembu kita sendiri!!

No comments:

Post a Comment

Anda rasa blog ni best? Rate