Tuesday, December 1, 2009

Hajat Si Isteri

Wati pergi ke sungai untuk membasuh
pakaian. Sebaik tiba, terlihat olehnya
seekor ikan yang menggelepar di atas
batu. Wati menghampirinya. Tiba-tiba
ikan itu bersuara, "Kalau puan
menolong aku, puan akan mendapat apa
yang dihajati. Tetapi hanya tiga
permintaan sahaja yang dapat
dimakbulkan . Tiap kali permintaan
dikabu lkan, suami puan akan mendapat
10 kali ganda.

Wati: Baiklah, saya mahu kelihatan
cantik.

Ikan: Tetapi suami puan menjadi lelaki
paling tampan di dunia ini.

Wati: Tiada masalah. Lalu Wati menjadi
wanita yang paling cantik di kampung
itu.
& lt;BR>Permintaan kedua ialah Wati ingin
menjadi kaya.

Ikan: Ingat! suami puan 10 kali lebih
kaya.
Wa ti: Tidak mengapa. Wang miliknya
akan menjadi milik aku juga. Maka
jadilah Wati wanita kaya dengan gelang
memenuhi tangan.

"Perm intaan ketiga?" Tanya ikan.

"Aku nak serangan jantung yang
ringan," jawab Wati.

1 comment:

  1. nak comment skit pasal citer nie..
    hehehe...
    permintaan ke 3 tu..
    "Aku nak serangan jantung yang ringan"
    pastu suami dia..??
    suami dia akan dpt serangan jantung 10x lebih ringan ker??
    huahahahahahahhahaha...

    ReplyDelete

Anda rasa blog ni best? Rate