Wednesday, March 31, 2010

Kuang Ajo

INGIN KHIDMAT NASIHAT Dokter, Mulanya saya agak gusar untuk menulis kepada ruangan ini. Tapi setelah saya fikirkan kembali persoalan yang bersarang dalam minda saya, saya gagahkan juga mencapai pen dan kertas.Saya harap dokter dapat membari sinaran buat saya.Tolonglah dokter. Pada bulan yang lepas saya telah berkenalan dengan seorang jejaka. setelah 3 hari keluar kami berkapel.Keji, saya tau tapi dokter dengarlah dulu.Pada mulanya dia adalah seorang lelaki yang baik dan penyayang. Dia berjanji mahu merawat luka saya dan sehidup semati bersama. Hari-hari saya yang suram semakin bercahaya dengan kehadirannya.Saya rasa sungguh bahagia. Oh chintaaa. Tapi rupanya pelangi senja yang menjelma, setelah sebulan dia mula berubah sikap.Kalau dulu hari-hari telefon ok sampai kene barlah telefon saya itu tetapi sekarang seminit pon tak sampai. Setiap kali saya menelefon dia akan berkata "I'll call you back" dan hanya akan menelefon kembali seminggu selepas itu.Kami juga sudah jarang berjumpa. Bila saya bertanya dia berkata dia sibuk bekerja tetapi hati saya berkata yang lain. Kalau dia betul-betul sayangkan saya, seharusnya dia terus memberikan perhatian dan cintanya kepada saya. Ini tidak, ni yang saya rasa nak carik lain ni.Temper ok. Ok ,.calm down. Anyway dokter, pada pendapat dokter mengapa dia tiba-tiba berubah sikap dan apa yang harus saya lakukan. Akhir kata saya akhiri dengan serangkap pantun Bakau melata di tepi paya Pada akarnya tertanam paku jangan dikata tinggalkan dia Kerna itu merusak hidupku…..ewah -si merah yang runsing- shah alam

______________________________  

Perlukan khidmat nasihat Dear si Melah yang lungsing, Mula-mula, lu telah membuat keputusan yang betul dengan menghantar permasalahan lu kepada gua. Itu adalah langkah yg peltama untuk menyelesaian masalah lu telsebut. Syabas wa ucapkan! Untuk menjawab soalan lu, belikut adalah pendapat wa mengenai pelubahan sikap lu punya buah hati yang sering lambat/talak leturn call sama lu, mungkin disebabkan oleh kemungkinan2 seperti belikut:


1. Dia memang busy berkelja keras sehinggakan tiada masa mau layan lu. Solution: Lu perlu beri dia masa. Most probably forever. Sekilanya lu talak sanggup menunggu forever, suluh dia berhenti kelja agar dia boleh memberikan lu sepenuh tumpuan pelhatian nya.

2. Dia sayang sama lu. Dan tidak mau lu membazirkan duit membayar bil telefon sahaja. Solution: Adalah lebih elok lu lu gunakan duit itu untuk membelikan hadiah2 menalik kasik sama dia.


3. Dia tamau lu bazirkan duit lu kasik syarikat telkomunikasi lebih kaya. Solution: Sila tukar kerja dengan syarikat telekomunikasi agar boleh dapat lower call rate (staff diskaun??). Lebih mudah untuk lu belkomunikasi dengannya melalui telifon dengan lebih lama lagi.


4. Dia punya telepon kena bar. Luit sulah habih bayar phone bil bulan lepas itu pun talak habih bayar.. Apa maciam mau return lu punya call? Solution: Berikan dia wang agar dia boleh membazirkan lagi wang untuk membayar bil telefon. It maciam dia boleh calling2 lagi sama lu.


5. Dia punya telinga sulah lebam2 kelana telpaksa mendengar apa yang lu cakap namun terpaksa jua mendengar untuk menjaga hati lu supaya tiada terluka. Solution: Lu kene lebih manyiak belsabar. Sila kulangkan bercakap talak tentu alah juga.


6. Lu seolang yang keji. Tiga hali berkenalan lu sulah berkapel. Tiga hali aa, adalah talak cukop untuk mengenali hati dan bodi seseolang itu. Kemungkinan setelah mengenali lu dengan lebih lama, dia balu tersedar bahawa lu bukanlah gadis seperti yg di-impi-impikan nya. Solution: Lu boleh teluskan bermimpi untuk bersamanya.


7. Lu manyyiak boling punya olang. Dia sengaja memberikan alasan "I'll call you back" kelana dia pun talak tau apa mau cakap sama lu lagi. Solution: Lu pegi terjun mangunan enam tingkat.


8. Dia sulah ada polumpuan lain. Solution: Talak solution. Sila menangis sekalang. Sebenarnya permasalahan lu adalah normal problem bagi meleka2 yang balu berkasih sayang.. Lu boleh andaikan pelubahan sikap lu punya buah hati adalah seumpama pelubahan kehangatan segelas teh tarik panas. Lemme elabolate: Lu teramat haus. Lu pergi kedai mamak order teh talik... Sewaktu menunggu teh talik siap, lu amat very the excited.. Apabila lu telah dapat itu teh talik dihidangkan, lu telus minum dan terasa amat best nya kerana teh talik itu masih panas lagi. Lama-kelamaan, itu teh talik akan jadik suam, sulah talak best sehangat mula2... (Tapi layan laa juga kann). Lu tunggu lagi satu or dua jam, itu teh pun sejuk jua. Lu tunggu lagi lama, last2 basi maahh.. So selupa jua in a relationship. Dulu sewaktu mula2 berkapel, ofkos the guy will be so excited evely day oso want to calling calling or meeting meeting. Mau tekel lu mahh. Bila sulah dapat, lama kelamaan tahap kehangatan itu kasih sayang pasti akan berkurangan jua. Untuk mengatasi ini masalah, lu perlu bikin something new yg boleh menghangatkan kembali perhubungan.(Tikus2 keji yang lain mungkin boleh memberikan cadangan2 untuk menghangatkan kembali hubungan kasih sayang meleka di situ luangan tikus keji) Sekilanya masalahan lu talak boleh selesai jua, jangan bimbang hati. Lu kasik dump sama dia (melalui sms) selepas itu lu tly date sama wa pulak. Wa gelenti lu puas hati. Sila sertakan nombor telepon lu sebagai ganti bayaran wa punya servis khidmat nasihat. Akhir kata, wa jua ingin mengambil kesempatan ke atas lu untuk mendendangkan selangkarp pantun di bawah: Bancoh kopi di waktu pagi, Hidang bersama daun selasih, Si merah jangan lungsing lagi, WAB disini...sekian telima kasih


PS : Special Delivery From Muammar To Aqma .. aku x tau apa yang aku buat ^^ , saje je nk mengata sket 

No comments:

Post a Comment

Anda rasa blog ni best? Rate